39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres | Zinemaren eta Emakumeen Nazioarteko Erakusketa
|
|
 |
 |
|
 |
LA 39 MUESTRA DE CINE Y MUJER EN GOLEM BAIONA DEL VIERNES 9 AL 13 DE JUNIO
La Muestra Internacional de Cine y Mujeres de Pamplona organizada por Fundación IPES y Cines GOLEM en su 39 edición mantiene sus objetivos: visibilizar y potenciar el liderazgo de las mujeres directoras, guionistas y actrices, transformar los valores patriarcales y difundir otras miradas del mundo. Como es habitual, habrá sesiones de mañana y de tarde. Las entradas se pueden comprar en taquilla o en la web, a un precio de 5 € para las sesiones matinales y 6 € para las vespertinas, pudiéndose adquirir un bono de seis sesiones por 30€.
Este año se proyectarán ocho largometrajes, tres de ellos, documentales, además de siete cortometrajes. La Muestra dará inicio el viernes 6 de junio a las 19.30 h. con “Jone, batzuetan/Jone, a veces” (2025, 80’) de Sara Fantova. Mención especial del Jurado en el Festival de Málaga 2025, la directora vasca presentará su ópera prima, junto a Ainhoa Artetxe, una de las actrices de la película. Simultáneamente, se proyectará también en Tafalla.
El lunes 9 a las 11.00 y a las 19.30 en GOLEM BAIONA se podrá ver “Mi postre favorito” de Maryam Moghadam y Behtash Sanaeeha (Irán, 2024, 97’). La pareja de cineastas ha sido condenada por el Tribunal Revolucionario a penas de cárcel y multas por propaganda contra el régimen iraní, además de haberles confiscado los pasaportes, razón por la que no pudieron viajar al pasado Festival de Berlín a recoger el premio FIPRESCI de la Crítica Internacional. La psicóloga especializada en género e igualdad, Vanina Vázquez, analizará la película con el público en la sesión de la mañana. Por la tarde, contaremos con Alejandra Val Cubero, docente e investigadora universitaria especializada en cine y mujer en Oriente Medio. Esta proyección vespertina se podrá ver también en Alsasua.
El martes 10 está dedicado al género documental. A las 11.00 se proyecta “Hija del volcán” (2024, 109’), ganadora del premio Seminci Joven del Festival de cine de Valladolid, con la presencia de su directora, Jenifer de la Rosa. A las 17.30 se podrá ver “Isla’s Way” de Marion Pilowsky (Australia, 2023, 84’) con Vanina Vázquez. Y a las 19.00, Paula Veleiro charlará con el público sobre su filme “Te separas mucho” (2024, 67’).
El día 11 a las 11.00 y a las 19.30 (a esta hora también en Tafalla) se podrá ver “Toxic” de Saulé Bliuvaité (Lituania, 2024, 99’), Leopardo de Oro a la Mejor Película en el Festival Internacional de Cine de Locarno. Tras la proyección, la psicóloga especialista en sexualidades Mana Muscarsel analizará la película con las asistentes.
El jueves 12 a las 11 y a las 19.30 (por la tarde también en Tafalla) se proyectará “Un ‘like’ de Bob Trevino” de Tracie Laymon (EEUU, 2024, 102’). El coloquio posterior será dirigido por Jara Pérez López, psicóloga psicoanalista especializada en feminismos interseccionales. En la sesión de las 17.00 será el turno de los cinco cortometrajes ganadores de la convocatoria Cortos en Femenino de TRAMA (Coordinadora de Muestras y Festivales de cine, vídeo y multimedia realizados por mujeres), más dos piezas de cineastas navarras, que asistirán a la proyección para presentarlas: “Fragmentada”, con Claudia Infantes Sánchez (2025, 4,54’) y “Una trabaja, la otra no” con Claudia Salcedo y Maider Fernández Iriarte (2024, 18’).
Por último, el viernes 13 se clausura la Muestra con “Todo lo que no sé” de Ana Lambarri (2025, 113’). Serán las actrices Natalia Huarte y Susana Abaitua quienes tengan la oportunidad de comentar la película con el público.
39. ZINEMA ETA EMAKUME ERAKUSKETA GOLEM BAIONAN EKAINAREN 9TIK 13RA
IPES Fundazioak eta GOLEM Zinemek antolatutako Iruñeko Zinema eta Emakumeen Nazioarteko Erakusketak 39. edizioan bere helburuei eutsi die: emakume zuzendarien, gidoilarien eta aktoreen lidergoa ikusaraztea eta indartzea, balio patriarkalak eraldatzea eta munduko beste begirada batzuk zabaltzea. Ohi bezala, goizeko eta arratsaldeko saioak izango dira. Sarrerak leihatilan edo webgunean eros daitezke, goizeko saioetarako 5 €-ko prezioan eta arratsaldeko saioetarako 6 €-ko prezioan.
Aurten zortzi film luze proiektatuko dira, horietako hiru dokumentalak eta zazpi film labur. Erakusketa ekainaren 6an hasiko da, ostirala, 19:30ean, Sara Fantovaren "Jone, batzuetan" lanarekin (2025, 80 "). Epaimahaiaren aipamen berezia Málaga 2025eko Malagako Zinemaldian, euskal zuzendariak bere opera prima aurkeztuko du, Ainhoa Artetxe aktorearekin batera. Aldi berean, Tafallan ere proiektatuko da.
Astelehenean, hilak 9, 11:00etan eta 19:30etan, GOLEM BAIONAn Maryam Moghadam eta Behtash Sanaeeharen (Iran, 2024, 97") “Mi postre favorito "ikusi ahal izango da. Auzitegi Iraultzaileak kartzela-zigorra eta isunak ezarri dizkio zinemagile bikoteari Irango erregimenaren aurkako propagandagatik, pasaporteak konfiskatzeaz gain. Hori dela eta, ezin izan zuten joan Berlingo Zinemaldira Nazioarteko Kritikaren FIPRESCI saria jasotzera. Generoan eta berdintasunean espezializatutako psikologoak, Vanina Vazquezek, ikusleekin aztertuko du filma goizeko saioan. Arratsaldean, Alejandra Val Cubero izango dugu, Ekialde Hurbilean zineman espezializatutako unibertsitateko irakasle eta ikertzailea. Arratsaldeko emanaldi hau Altsasun ere ikusi ahal izango da.
Asteartean, hilak 10, dokumentalei eskainita dago. 11:00etan, "Hija del volcán" (2024, 109 ") proiektatuko da, Valladolideko Zinemaldiko Seminci Joven saria irabazi zuena, Jenifer de la Rosa zuzendaria bertan dela. 17:30etan Marion Pilowskyren (Australia, 2023, 84 ")"Isla 's Way" ikusi ahal izango da Vanina Vazquezekin. 19:00etan, Paula Veleirok "Te separas mucho" (2024, 67") filmari buruz hitz egingo du publikoarekin.
Azaroaren 11n 11:00etan eta 19:30etan (ordu honetan Tafallan ere) Saulé Bliuvaité-ren (Lituania, 2024, 99") “Toxic" ikusi ahal izango da, Locarnoko Nazioarteko Zinemaldian Film Onenaren Urrezko Lehoinabarra. Emanaldiaren ondoren, Mana Muscarsel psikologoak filma aztertuko du bertaratutakoekin.
Ostegunean, hilak 12, 11:00etan eta 19:30etan (arratsaldean Tafallan ere) Tracie Laymonen (AEB, 2024, 102) “Un ‘like’ de Bob Trevino” proiektatuko da. Ondorengo solasaldia Jara Pérez Lópezek zuzenduko du, feminismo intersekzionaletan espezializatutako psikologo psikoanalistak. 17:00etako saioan, TRAMAren Emakumezkoen Film Laburren deialdiko bost film labur irabazleen txanda izango da (emakumeek egindako Zinema, bideo eta multimedia Jaialdien eta Erakustaldien Koordinatzailea), baita nafar zinemagileen bi pieza ere, proiekzioan aurkezteko: "Fragmentada", Claudia Infantes Sánchezekin (2025, 4,54 ") eta “Una trabaja, la otra no", Claudia Salcedorekin eta Maider Fernández Iriarterekin (2024, 18").
Azkenik, ostiralean, hilak 13, Ana Lambarriren (2025, 113") "Todo lo que no sé" erakusketari amaiera emango zaio. Natalia Huarte eta Susana Abaitua aktoreek izango dute filma ikusleekin komentatzeko aukera.
|
|
|
|
|
Programa
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: Jone, Batzuetan |
 |
 |
 |
|
|
Bilbao, pleno agosto. Jone, 20 años, vive con su hermana pequeña Marta y su padre, quien ha tenido que dejar su trabajo debido a las consecuencias de su Parkinson. Al mismo tiempo, empiezan las fiestas de la Semana Grande de Bilbao en las que Jone se enamorará por primera vez. Durante este verano, Jone vivirá entre la sensación de inmortalidad que transita con Olga, la chica de la que se enamora, y el miedo a quedarse sola debido a la enfermedad de su padre.
Sara Fantova. Nacida en Bilbao en 1993, Sara emprende en 2013 sus estudios en la ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), especializándose dos años más tarde en Dirección Cinematográfica. Se gradúa con No me despertéis (2018) y forma parte del equipo de dirección de La filla d’algú (2019), largometraje estrenado y premiado en Málaga. Jone, Batzuetan es su primer largo.
Invitada: Sara Fantova, directora, y Ainhoa Artetxe, actriz.
Mención especial del Jurado en el Festival de Málaga 2025.
Bilbo, abuztu bete-betean. Jone, 20 urtekoa, Marta ahizpa gaztearekin eta aitarekin bizi da. Aitak lana utzi behar izan du, duen parkinsonaren ondorioz. Aldi berean, Bilboko Aste Nagusiko jaiak hasi dira, eta Jone maitemindu egin da lehenbiziko aldiz.
Olgarekin, maitemindu den neskarekin, igarotzen duen hilezkortasun-sentipenaren eta, aitaren gaixotasunaren ondorioz, bakarrik gelditzeko beldurraren artean biziko da Jone uda horretan.
Sara Fantova. Sarak 2013an hasi zituen ikasketak ESCAC eskolan (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), eta handik bi urtera zuzendaritza zinematografikoan espezializatu zen. No me despertéis (2018) lanarekin graduatu zen, eta La filla d’algú (2019) film luzearen zuzendaritza-taldeko kidea izan zen. Malagan estreinatu eta saritu zuten film luze hori. Jone, batzuetan bere lehen film luzea da.
Gonbidatuak: Sara Fantova, zuzendaria eta Ainhoa Artetxe, aktorea.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: Mi postre favorito (V.O.S.E.) |
 |
 |
 |
|
|
Mahin, de 70 años, vive sola en Teherán desde que murió su marido y su hija se mudó a Europa. Abierta a disfrutar de su independencia, Mahin desafía las expectativas de su entorno conservador. Más aún cuando inesperadamente conoce y empieza una relación amorosa con un taxista llamado Faramarz.
Maryam Moghadam. Actriz, guionista y directora de cine. Es especialmente conocida por su actuación en Closed Curtain (2013) y Risk of Acid Rain (2015) (que también coescribió), así como por coescribir y codirigir Ballad of a White Cow (2020). Entre sus obras destacan The Invincible Diplomacy of Mr Naderi (2018), El Perdón (2020) y Mi postre favorito (2024), codirigida junto a su esposo Behtash Sanaeeha.
Invitada (11:00 h.): Vanina Vázquez Gentile. Psicóloga. Máster Universitario en Género, Mujeres e Igualdad (UPNA) y Máster en Identidad Sexual y Diversidad LGTBI+ (USAL), técnica de proyectos en la consultora Equala Iniciativas y coautora del I Estudio sobre las personas mayores LGTBI+ en Navarra (2023), impulsado por la Subdirección de Igualdad LGTBI+.
Invitada (19:30 h.): Alejandra Val Cubero, Doctora por la Universidad Complutense de Madrid y profesora en el Departamento de Periodismo y Comunicación Audiovisual en la Universidad Carlos III de Madrid. Trabajó en el Departamento de Prensa del Instituto de la Mujer, y como consultora en Altai Research, realizando proyectos sobre género y medios de comunicación en Afganistán.
Mahin, 70 urtekoa, bakarrik bizi da Teheranen, senarra hil zitzaionetik eta alaba Europara joan zenetik bizitzera. Mendekotasunik ezaz gozatzera zabalik, Mahinek erronka joko die bere ingurune kontserbadorearen espektatibei; are gehiago, Faramarz izeneko taxi-gidari bat ezagutu eta harekin maitasun-harreman bat hasten duenean.
Maryam Moghadam. Aktorea, gidoilaria eta zinema-zuzendaria. Bereziki ezaguna da Closed Curtain (2013) eta Risk of Acid Rain (2015) (idazten ere parte hartu zuen) lanetan egin zuen antzezpenarengatik, eta Ballad of a White Cow (2020) beste batekin batera idatzi eta zuzentzeagatik. Bere lanen artean hauek nabarmentzen dira: The Invincible Diplomacy of Mr Naderi (2018), El Perdón (2020) eta Mi postre favorito (2024), Behtash Sanaeeha senarrarekin batera zuzendua.
Gonbidatua (11:00ean): Vanina Vázquez Gentile. Psikologoa, Masterra Genero, Emakume eta Berdintasun Gaietan (NUP) eta Sexu Identitatea eta LGTBI+ Aniztasuna Masterra (USAL). Equala Iniciativas aholkularitza-enpresako proiektu-teknikaria da. Nafarroako LGTBI+ adinekoei buruzko I. Azterlanaren egileetako bat da (2023), LGTBI+ Berdintasunerako Zuzendariordetzak sustatua.
Gonbidatua (19:30etan): Alejandra Val Cubero, doktorea Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean eta irakaslea Madrilgo Karlos III.a Unibertsitateko Kazetaritzako eta Ikus-entzunezko Komunikazioko sailean. Emakumeen Institutuko Prentsa sailean lan egin zuen, eta bai aholkulari lana ere Altai Researchen, generoari eta hedabideei buruzko proiektuak eginez Afganistanen.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres:Hija del volcán |
 |
 |
 |
|
|
La erupción del volcán Nevado del Ruiz dio lugar a una de las mayores tragedias en la historia de Colombia, causando la muerte de más de 23.000 personas y la destrucción casi absoluta del pueblo de Armero. Jenifer de la Rosa fue uno de los tantos niños que sobrevivieron y se dieron en adopción fuera del país. A los treinta, motivada por la posibilidad de que su madre biológica siga viva, decide indagar en sus raíces.
Jenifer de la Rosa Martín. Guionista, directora y productora de ficción y documental, periodista. Mujer, migrante forzosa, racializada. En 2017 fundó su productora, Mayéutica.
Invitada: Jenifer de la Rosa, directora.
Premio Seminci Joven 2024
Nevado del Ruiz sumendiaren erupzioa pizteak Kolonbiako historiako tragedia handienetako bat ekarri zuen, 23.000 pertsona baino gehiago hilda eta Armero herria ia osorik suntsituta. Jenifer de la Rosa bizirik gelditu ziren eta herrialdetik kanpo adopzioan eman ziren haur asko eta askotako bat izan zen. 30 urteak beteta, ama biologikoa bizirik egoteko aukerak motibatuta, bere sustraietan ikertzea erabakiko du.
Jenifer de la Rosa Martín. Gidoilaria, fikzio eta dokumentaleko zuzendaria eta ekoizlea, eta kazetaria. 2017an, Mayéutica ekoiztetxea sortu zuen. Tierra film laburra zuzendu zuen, eta Hija del volcán bere lehen film luzea da.
Gonbidatua: Jenifer de la Rosa, zuzendaria.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: Isla’s Way (V.O.S.E.) |
 |
 |
 |
|
|
Isla es una octogenaria luchadora que vive con su novia Susan, a pesar de no reconocerse a sí misma como lesbiana. El documental nos cuenta su apasionante vida pasada y presente.
Marion Pilowsky. Productora, directora y guionista. Fundadora, desde el 2005, de la productora Corner Table Productions. Isla´s way es su primer largometraje documental.
Invitada: Vanina Vázquez Gentile. Psicóloga. Máster Universitario en Género, Mujeres e Igualdad (UPNA) y Máster en Identidad Sexual y Diversidad LGTBI+ (USAL), técnica de proyectos en la consultora Equala Iniciativas y coautora del I Estudio sobre las personas mayores LGTBI+ en Navarra (2023), impulsado por la Subdirección de Igualdad LGTBI+.
Isla laurogei urteko borrokalaria da, eta Susan neskalagunarekin bizi da, bere burua lesbiana gisa ezagutzen ez duen arren. Dokumentalak bere iraganeko eta oraingo bizitza zoragarria kontatzen digu.
Marion Pilowsky. Ekoizlea, zuzendaria eta gidoilaria. Corner Table Productions ekoiztetxea sortu zuen 2005ean. Isla´s Way bere lehen film luze dokumentala da.
Gonbidatua: Vanina Vázquez Gentile. Psikologoa, Masterra Genero, Emakume eta Berdintasun Gaietan (NUP) eta Sexu Identitatea eta LGTBI+ Aniztasuna Masterra (USAL). Equala Iniciativas aholkularitza-enpresako proiektu-teknikaria da. Nafarroako LGTBI+ adinekoei buruzko I. Azterlanaren egileetako bat da (2023), LGTBI+ Berdintasunerako Zuzendariordetzak sustatua..
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: Te separas mucho |
 |
 |
 |
|
|
En 1989, José Luis y Luz María, un joven matrimonio gallego, se divorcia. José Luis filma todo el proceso de ruptura con su cámara. En 2019, su hija Paula que vive en Francia desde hace diez años con su novia Joy, se separa. Utilizando material de archivo íntimo, este documental es un diálogo entre dos rupturas con treinta años de diferencia.
Paula Veleiro López. Estudia Comunicación Audiovisual en Santiago de Compostela y se especializa en Dirección Cinematográfica en el CECC (Barcelona). En el 2012 se muda a Francia, donde dedica 10 años a realizar videoclips, cortometrajes, vídeos para festivales de música o conciertos. Te separas mucho es su primer largometraje.
Invitada: Paula Veleiro López. Directora del documental.
Premio a Mejor Montaje de Película Española en el Festival Internacional de Cine de Gijón.
1989an, José Luis eta Luz María galiziar senar-emazte gazteak banandu egin ziren. José Luisek haustura-prozesu osoa filmatu zuen bere kamerarekin. 2019an, haien alaba Paula, zeina Frantzian bizi baitzen hamar urte lehenagotik Joy neska-lagunarekin,
banandu egin zen. Artxibo-material intimoa erabilita, hogeita hamar urteko aldea duten bi hausturaren arteko elkarrizketa da dokumental hau.
Paula Veleiro López (Ourense, 1986). Ikus-entzunezko Komunikazioa ikasi zuen Santiago de Compostelan, eta Zuzendaritza Zinematografikoan espezializatu zen CECC eskolan (Bartzelona). 2012an Frantziara joan zen bizitzera, eta 10 urtean bideoklipak, film laburrak, eta musika-jaialdietarako edo kontzertuetarako bideoak egiten aritu zen. Te separas mucho bere lehen film luzea da.
Gonbidatua: Paula Veleiro López, dokumentalaren zuzendaria.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres:Toxic (V.O.S.E.) |
 |
 |
 |
|
|
Toxic, ópera prima de la directora lituana Saulè Biluvaité, sigue a dos adolescentes, Maria y Kristina, que intentan escapar de su entorno opresivo inscribiéndose en una escuela de modelos. Allí enfrentan exigencias físicas extremas que revelan su conflictiva relación con sus cuerpos. A través de esta experiencia, la película explora la angustia adolescente, la presión por la perfección y las consecuencias del culto al cuerpo en una sociedad desigual. Ganadora del Leopardo de Oro en Locarno, ofrece una crítica social profunda desde una mirada autobiográfica.
Saulé Bliuvaité. Lituania, 1994. Graduada en dirección cinematográfica por la Academia Lituana de Música y Teatro de Vilna en 2018, ha participado en varios cortometrajes presentados en diferentes festivales de cine lituanos e internacionales, destacamos: co escritora en el largometraje Isaac (2019), de Jurgis Matulevičius; Limousine (2021), galardonado en el festival de cine alemán GoEast y el Festival de Cine de Varsovia; y su gran éxito Toxic (2024).
Invitada: Mana Muscarsel. Licenciada en psicología yespecialista en géneros y sexualidades. Ha trabajado en políticas públicas con personas privadas de su libertad y en situación de vulnerabilidad psicosocial, trata de personas y como psicóloga clínica de adultxs y adolescentes. Autora del ensayo La fiesta de los amigos.
Galardonada en Festival Internacional de Cine de Locarno con el Leopardo de Oro, Premio Swatch a la ópera prima y Segundo Premio del Jurado Joven Ecuménico Festival de Les Arcs: Premio Cineuropa Mejor Fotografía y Mención especial de Les Prix des Cinglés du Cinéma.
Toxic filmak bi neraberi jarraitzen die, beren ingurune zapaltzailetik ihes egiten saiatuko dira modelo-eskola batean izena emanda. Han, muturreko eskakizun fisikoei egin beharko diete aurre, beren gorputzekin duten harreman gatazkatsua agerian utziz.
Saulé Bliuvaité. Vilnako Musika eta Antzerki Akademian, Lituanian, Zuzendaritza Zinematografikoan graduduna , hainbat zinemalditan aurkeztutako zenbait film laburretan parte hartu du. Isaac film luzearen eta Limousine lanaren idazlea da beste batekin batera. Toxic bere opera prima da.
Gonbidatua: Mana Muscarsel. Lizentziaduna Psikologian eta espezialista generoetan eta sexualitateetan. Politika publikoetan lan egin du askatasuna kendutako pertsonekin eta zaurgarritasun psikosozialeko eta pertsonen salerosketako egoeran daudenekin, eta bai helduen eta nerabeen psikologo kliniko moduan ere. La fiesta de las amigas saiakeraren egilea da.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: CORTOS EN FEMENINO |
 |
 |
 |
|
|
Azkena de Ane Inés Landeta y Lorea Lyons (España, 2024, 9’). A través de dos generaciones, Lorea observa el vínculo que su madre y su abuela han vivido en torno a la maternidad.
Corre, Adela de Alba Pino (España, 2025, 8’). Adela solo quiere jugar al fútbol y ser una más del equipo. Pero en mitad de un partido, ocurre algo que lo cambia todo.
Cuarentena de Celia De Molina (España, 2024, 7’). Después de 40 días, Marina por fin ve la luz. Una cafetería, un batido, un cruasán y mucha mala leche.
Dimarts de Celia De Molina (España, 2024, 22’). Berta, absorbida por su rutina, aún no ha visitado a su hijo Carles, encarcelado por una violación en grupo. Su marido insiste en que lo vea, pero ella lucha con el dolor y la culpa.
Els buits de Sofia Esteve, Isa Luengo, Marina Freixa Roca (España, 2024, 19’). Mariona fue internada con 17 años en un correccional franquista destinado a “regenerar” mujeres. Décadas después, en 2023, junto a su hija intenta reconstruir esa historia silenciada.
Cortos de realizadoras navarras
Fragmentada de Claudia Infantes Sánchez (España, 2025, 4,54’). Amanda es una joven que se siente atrapada en una vida que no es suya. Premiado en la III ed. de ‘CIMA 10. Guiones para la igualdad’.
Una trabaja, la otra no de Claudia Salcedo y Maider Fernández Iriarte (España, 2024, 18’). Claudia trabaja. Maider lee. Claudia cocina y Maider sigue leyendo. ¿Quién te cuida para hacer una película?
Invitadas: Claudia Salcedo y Claudia Infantes, directoras.
Azkena, Ane Inés Landeta eta Lorea Lyonsena (Espainia, 2024, 9’). Bi belaunaldiren bidez, amak eta amonak amatasunaren inguruan bizi izan duten loturari behatzen dio Loreak.
Corre, Adela, Alba Pinorena (Espainia, 2025, 8’). Adelak futbolean jokatu besterik ez du egin nahi, taldekide bat gehiago izan. Partida baten erdian, ordea, dena aldaraziko duen zerbait gertatuko da.
Cuarentena, Celia De Molinarena (Espainia, 2024, 7’). 40 egunen ondoren, Marinak, azkenean, argia ikusi du. Kafetegi bat, irabiaki bat, croissant bat eta jenio bizi-bizia.
Dimarts, Celia De Molinarena (Espainia, 2024, 22’). Berta errutinak hartuta bizi da, eta oraindik ez dio bisitarik egin Carles semeari, talde-bortxaketagatik espetxeratua. Senarrak behin eta berriz esaten dio semea ikustera joateko, baina Berta minarekin eta erruarekin borrokan dabil.
Els buits, Sofia Esteve, Isa Luengo, Marina Freixa Rocarena (Espainia, 2024, 19’). Emakumeak “onbideratzera” bideratutako zentzategi frankista batean sartu zuten Mariona 17 urte zituenean. Handik hamarkada batzuetara, 2023an, isilarazitako historia hori berreraikitzen saiatuko da alabarekin batera.
Nafar errealizadoreen film laburrak
Fragmentada, Claudia Infantes Sánchezena (Espainia, 2025, 4,54’). Amanda berea ez den bizitza batean harrapatuta sentitzen den gazte bat da. ‘CIMA 10. Guiones para la igualdad’ jaialdiaren III. edizioan saritua.
Una trabaja, la otra no, Claudia Salcedo eta Maider Fernández Iriarterena (Espainia, 2024, 18’). Claudiak lan egiten du. Maiderrek, irakurri. Claudiak janaria prestatzen du, eta Maiderrek irakurtzen jarraitzen du. Nork zaintzen zaitu
film bat egiteko?
Gonbidatuak: Claudia Salcedo eta Claudia Infantes, zuzendariak.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: Bob Trevino Likes it (V.O.S.E.) |
 |
 |
 |
|
|
Lily Trevino es una veinteañera insegura y solitaria que acaba de ser abandonada por su padre. Cuando decide seguir su rastro en Facebook, encuentra un perfil con el mismo nombre que él. Empieza a dar likes a sus fotos y comentarios. De esta manera conoce a Bob Trevino, un hombre afligido que ha perdido recientemente a su hijo y con el que acaba por entablar una estrecha relación de amistad que podría cambiar su vida para siempre
Tracie Laymon. EEUU. Directora, guionista y productora es reconocida por su innovadora serie Goodnight Burbank (2011) y premiada en festivales como WorldFest Houston, LA Shorts Fest y el Festival de Cine de Seattle por sus cortos A Hidden Agender (2009), Mixed Signals (2018) y Ghosted (2020). Ha trabajado en televisión, enseñado cine en las universidades de Stanford y Berkeley, y ha sido destacada como una voz emergente del cine independiente.
Invitada: Jara Pérez López. Psicóloga psicoanalista con formación e interés en feminismos interseccionales. Coordinó el Fanzine Fango y es autora del libro La locura como superpoder.
Premio a Mejor Guion en el Festival Internacional de Cine de Dublín, a Mejor Actriz (Barbie Ferreira) en el Festival Internacional de Cine de Roma, Gran Premio del Jurado del festival SXSW.
Lily Trevino hogei urteko neska da, dudatsua eta bakartia, aitak bakarrik utzi duena duela gutxi. Facebooken haren aztarnari jarraitzea erabakitzen duenean, aitaren izen bera duen profil bat aurkituko du. Haren argazki eta iruzkinei like ematen hasiko da. Hala, Bob Trevino ezagutuko du, semea galdu zuen gizon atsekabetua, eta bere bizitza betirako aldatu ahal izango lukeen adiskidetasun-harreman estua hasiko du harekin azkenean.
Tracie Laymon. Zuzendaria, gidoilaria eta ekoizlea, Goodnight Burbank (2011) telesail berritzailearengatik da ezaguna. A Hidden Agender (2009), Mixed Signals (2018) eta Ghosted (2020) bere film laburrek sariak jaso dituzte hainbat jaialditan, adibidez, WorldFest Houston, LA Shorts Fest eta Seattleko Zinemaldian. Telebistan lan egin du, zinema irakatsi du Stanford eta Berkeley unibertsitateetan, eta zinema independentean gorabidean doan ahots moduan nabarmendu da.
Gonbidatua: Jara A. Pérez López. Psikologo psikoanalista, feminismo intersekzionaletan interesa eta prestakuntza duena. Fanzine Fango koordinatu zuen, eta La locura como superpoder liburuaren egilea da.
|
|
|
|
 |
|
|
39 Muestra Internacional de Cine y Mujeres: Todo lo que no sé |
 |
 |
 |
|
|
Laura, a sus 35 años, lleva una vida monótona: ayuda a su padre enfermo, trabaja en una tienda, comparte piso y pasa tiempo con su medio novio. Esta calma extraña se ve alterada cuando un compañero del pasado le propone retomar un antiguo
proyecto en el sector tecnológico. Acepta para intentar conseguir el éxito. En este camino para recuperar una parte de ella que creía perdida, toma una serie de decisiones que tambalean su entorno, enfrentándose al precio a pagar por priorizarse a sí misma.
Ana Lambarri. Directora, guionista, directora de casting. Ha dirigido los cortometrajes 16, 26 y 36, galardonados con múltiples premios en diferentes festivales. Todo lo que no sé es su primer largometraje.
Invitada: Susana Abaitua y Natalia Huarte, actrices.
Laurak 35 urte ditu, eta bai bizimodu monotonoa ere: gaixo dagoen aitari laguntzen dio, denda batean lan egiten du, pisua partekatzen du eta erdi mutil-laguna denarekin denbora igarotzen du. Iraganeko lagun batek sektore teknologikoan
proiektu zahar bati berriro heltzea proposatzen dionean, ordea, lasaitasun arraro hori aldatu egingo da. Arrakasta lortzen saiatzeko onartu egingo du. Galduta zegoela uste zuen bere zati bat berreskuratzeko bide honetan, bere ingurunea
kolokan jarriko duten erabaki batzuk hartuko ditu, bere burua lehenesteagatik ordaindu beharreko prezioari aurre eginez.
Ana Lambarri. Zuzendaria, gidoilaria eta casting-zuzendaria. 16, 26 eta 36 film laburrak zuzendu ditu, eta hainbat jaialditan sari ugari eskuratu dituzte. Todo lo que no sé bere lehen film luzea da.
Gonbidatua: Susana Abaitua eta Natalia Huarte, aktoreak.
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|