SECCIÓN OFICIAL: HORIZONTAL - LOCAS DEL ÁTICO - ERROTATIBA - AZKENA - EXERGO - EHIZA |
|
|
Ficha Técnica: |
|
|
Título original: |
HORIZONTAL - LOCAS DEL ÁTICO - ERROTATIBA - AZKENA - EXERGO - EHIZA |
Dirigida por: |
Varios |
Duración: | 109 min. |
Nacionalidad: |
VARIOS |
|
Ficha Artística: |
varios |
|
|
|
|
Sinopsis: |
|
HORIZONTAL
Basque Country, 2024 | 28 min | Fiction
director • screenplay • editing • art Alex Reynolds
cast Nilo Gallego, Billieanna
Billie zazpi urteko neskato bat da eta zauritutako gizon bat etxera eraman du gauaren erdian. Goizean, gizona ezin da mugitu. Bera ziur dago barruan zerbait trabatuta duela, eta irteteko beharra duela.
Billie, una niña de siete años, lleva a un hombre herido a casa en mitad de la noche. Por la mañana, el hombre no puede moverse y ella está segura de que tiene algo atascado en su interior que necesita salir.
Seven-year-old Billie is driving a wounded man home in the middle of the night. By the morning he's unable to move, and she's sure something is stuck inside him that needs to come out.
------------------------------------
LOCAS DEL ÁTICO
MADWOMEN IN THE ATTIC
Basque Country, 2024 | 16 min | Documentary
director• screenplay • cinematography Tamara García Iglesias
cast Manuelle Ripert, Carmen San Esteban
Margarita Durasek salba al gaitzake eromenetik? Emakume eroa izan al daiteke arimaz mutua den hura? Casting analogiko baten bidez, filmak hogeigarren eta hogeitahamargarren hamarkadetako film mutuetako eromenaren irudikapenak arakatzen ditu.
¿Puede Marguerite Duras curarnos de la locura? ¿Puede ser una loca aquella mujer que es muda de alma? A través de un casting analógico esta película recorre las representaciones de la locura en las películas mudas de los años veinte y treinta.
Can Marguerite Duras cure us of madness? Can that woman who is soul-muted be crazy? This film, through analog casting, explores the representations of madness in silent films of the 20s and 30s.
------------------------------------
ERROTATIBA
ROTARY PRESS
Basque Country, 2024 | 8 min | Documentary
director • screenplay • cinematography Iratxe Fresneda
Oroimenaren hauskortasunaz eta hura babesteko gizakiak sortzen dituen lekuei buruzko film laburra da hori. Pertsonak desagertu egiten dira, bizi izan zireneko eraikinak bezala, lan egin eta zoriontsu izan zireneko tokiak bezala. Aurpegi eta bizitza horiek, noizbait idatzizko oroimenaren parte izandakoak, desagertuko den oroimenarekin batera galduko dira, betiko ezer ez delako.Urak ekartzen duena, urak eramaten du.
Cortometraje de no-ficción sobre la fragilidad de la memoria y los lugares que el ser humano crea para salvaguardarla. Las personas desaparecen, como los edificios en los que habitaron, los lugares donde trabajaron y fueron felices. Esos rostros y esas vidas fueron alguna vez parte de la memoria escrita, una memoria que desaparecerá porque nada es para siempre. Lo que el agua trae, el agua se lo lleva.
Non-fiction short film about the fragility of memory and the places that human beings create to safeguard it. People disappear, like the buildings they lived in, the places where they worked and were happy. Those faces and those lives were once part of the written memory, a memory that will disappear because nothing is forever. What the water brings, the water takes away.
-----------------------------------------
EXERGO
Basque Country, 2024 | 18 min | Documentary
director • screenplay • cinematography • editing• sound Jorge Moneo Quintana
cast Elorri Sarasola, Miren Barrena, Ilazki Azaldegi, Elena Montejo
Bilboko Arte Ederren Museoko margolan batzuen xehetasun periferiko edo ezkutuetatik abiatuta, emakume narratzaile batek margolan horiei lotutako historiak iraganeko zein egungo artisten baldintza sozial, ekonomiko eta psikologikoekin erlazionatzen ditu.
A partir de los detalles periféricos u ocultos de algunas pinturas del Museo de Bellas Artes de Bilbao, una narradora pone en relación las historias vinculadas a estas obras del museo con las condiciones sociales, económicas y psicológicas de las artistas tanto del pasado como del presente.
By focusing on the peripheral or hidden details of some paintings in the Bilbao Fine Arts Museum, a female narrator relates several stories linked to the social, economic and psychological conditions of the artists, both past and present.
------------------------------------
EHIZA
HUNT
Basque Country, 2024 | 29 min | Fiction
director Aitzol Saratxaga
cast Lander Otaola, Ramón Agirre, Goize Blanco, Mikel Losada, Aitor Borobia, Urko Olazabal, Josean Bengoetxea, Itziar Ituño, Klara Badiola, Elena Uriz, Mikel Martinez, Mikel Ibarguren, Elena Uriz
Mateo Txistu ipuin herrikoiaren prekuela: Euskal Herria, XIX. mende amaiera. Herrixka txiki batean, Mateo erretorea desagertu egin da arrastorik utzi gabe. Bertakoen amen-omenen aurrean, Artzapezpikutzak bi apaiz bidaltzen ditu gertakarien egia iker dezaten.
Precuela del cuento popular Mateo Txistu: País Vasco, final del siglo XIX. En una pequeña aldea, el párroco Mateo desaparece sin dejar ni rastro. Ante las habladurías de los lugareños, el Arzobispado envía a dos sacerdotes para investigar la verdad de los hechos.
Prequel to the popular story Mateo Txistu: Basque Country, late 19th century. In a small village, parish priest Mateo disappears without trace. As locals tattle, the Archbishopric sends two priests to get to the bottom of the occurrence.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|